Nincs termék a kosárban!

Pukánszky Béla, Németh András: Neveléstörténet

Pukánszky Béla, Németh András: Neveléstörténet

Cikkszám : S9789631888164
Kiadó:
Nemzeti Tankönyvkiadó
Fogyasztói ár4.500 Ft
Ár / kg:

Közepes állapotú használt könyv. A könyvtest korábban levált a gerincről, ez ragasztással javítva lett, a kötet egyben van, első lapján van egy névbejegyzés, ezt leszámítva a lapok tiszták, aláhúzásoktól és kiemelésektől menetesek.

Tartalom

Őskor
A nevelés ősi formái
Az intézményes nevelés csírái
Ókor
Nevelés a folyam menti kultúrákban
Mezopotámia
Egyiptom
India
Kína
Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés
A spártai nevelés
Az athéni nevelés
A hellenisztikus nevelés
Görög filozófusok a nevelésről
Nevelés az ókori Rómában
A római nevelés korszakai
Quintilianus pedagógiai gondolatai
A korai kereszténység és a nevelés
Emberfelfogás, embereszmény
A korai keresztény nevelés jellemzői
Középkor
A klerikus műveltség átadásának intézményei
Kolostori iskolák
Plébániai iskolák
Székesegyházi iskolák
A középkori egyetemek
A világi nevelés
A lovagok nevelése
A városi polgárság iskolái
A középkor gyermekfelfogása
A magyar intézményes nevelés kezdetei
Reneszánsz és humanizmus
A világ és az ember felfedezése
A humanisták mozgalma
A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása
A reneszánsz úri nevelés
Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről
A humanisták iskolakritikája
A reneszánsz gyermekképe
Reneszánsz nevelés Magyarországon
A műveltség tartalmának átformálódása
Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon
Academia Istropolitana
Reformáció és ellenreformáció
Reformáció és nevelés
Luther a nevelésről
A nevelés célja
Iskolaszervezeti hatása
A katolikus megújhodás (ellenreformáció) pedagógiája
Új szervezetek és iskolatípusok
Katolikus leánynevelési törekvések
Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon
Protestáns iskolák
A népoktatás
Katolikus iskolák
Az átmenet korszaka: XVII. század
Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise
Élete
Comenius felfogása az ember rendeltetéséről
Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei
Iskolarendszere
Sárospataki évek
Új tanítórendek, közösségek
Kalazancius és a piaristák
Új gyermekfelfogás
A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János
Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században
Apáczai Csere János életútja
Fő művei
Pázmány Péter, a katolikus oktatás megújítója
A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén
A felvilágosodás kezdetei
A protestáns pedagógia hatása a polgárosodásra
John Locke és a gentleman-nevelés
A pietizmus hatása a nevelésre
A felvilágosodás győzelme
Rousseau természetelvű pedagógiája
Élete
A gyermek felfedezése
A módszerek
A nevelés tartalma és az életkori szakaszok
Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról
A német felvilágosodás
A tanítóképzés
A filantropisták mozgalma
A neohumanizmus
Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése
Tanulóévek
Neuhof
Egy remete esti órája
Lénárd és Gertrúd
"Vizsgálódásaim a természet menetéről..."
Stans
Burgdorf
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit?
Yverdon
Jean Paul levanája - romantikus költői hitvallás a nevelésről
Nevelés a XVIII. századi Magyarországon
Hagyományok, változások
A tananyag bővülése
Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában
Az I. Ratio Educationis
Tessedik Sámuel szarvasi reformjai
A II. Ratio Educationis
A hazai pedagógiai gondolkodás fejlődése
Főúri magánnevelők tanulmányai
Módszertani művek
Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században
Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése
Anglia
Franciaország
Oroszország
Német nyelvterületek
A német filozófiai pedagógia
Kant
Fichte
Hegel
Schleiermacher
A pedagógia önálló tudománnyá válásának kezdetei
Trapp - korai empirikus pedagógiai törekvések
Milde - a katolikus szemléletű tudományos pedagógia megteremtője
Herbart lélektani alapozású pedagógiája
A filozófiai-erkölcstani háttér
Asszociációs lélektan
Neveléstana
Herbart követői
A Herbart-kritika megjelenése
Usinszkij
Tolsztoj
A XIX. század első felének magyar neveléstörténete
Első óvodáink
Népoktatás
Tanítóképzés
Közép- és felsőoktatás
Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere
A tudományos pedagógia hazánkban a XIX. század első felében
A pozitivizmus hatása a pedagógiára
August Comte
A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer
Alexander Bain pedagógiai rendszere
Evolucionizmus és materializmus
Az "életfilozófia" hatása
A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer
Friedrich Nietzsche kultúrakritikája
"Élet" és "Cselekvés" Bergson filozófiájában
Keresztény szociális és népnevelési törekvések
Don Bosco pedagógiája
További gyermekvédelmi-szociális törekvések
A század tömegmozgalmának hatása
Magyar neveléstörténet 1849-1919
Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában
Népoktatás
Középfokú oktatás
Felsőoktatás
Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között
A népoktatási törvény
A népoktatás alakulása 1868-1918-ig
A középiskolák fejlődése
Felsőoktatás, tanárképzés
A magyar gyermektanulmányi mozgalom
Nagy László pedagógiája
Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején
A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig
A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája"
A kolozsvári-szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai
A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája"
Iskolaügy és pedagógia a XX. században
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések
A pragmatizmus nevelésfelfogása
A gyermektanulmány
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig
A radikális neveléskritika tárgya: a hagyományos iskola
A művészetpedagógiai irányzat
A "New School", a reformpedagógia első iskolamodellje
Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza
A Waldorf-pedagógia
Amerikai reformpedagógiai törekvések
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte
A Jen-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise
Az állampolgári nevelés
A munkaiskola
A reformpedagógia fejlődése az egyes országokban
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai
Kultúrpedagógia
A szociálpedagógiai irányzat
Foerster morálpedagógiája
A nagy pszichológiai iskolák hatása
A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza
Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919 és 1945 között
Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években
Népoktatás
Középiskolák
Felsőoktatás
A harmincas-negyvenes évek nevelésügye
Reformpedagógiai irányzatok hazánkban
Cserkészet
A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák
Az 1945 utáni magyar iskoláztatás története
Harc az iskoláért
Az iskolarendszer átformálása
Két közoktatási reformtervezet
A NÉKOSZ
Az iskolák államosítása
Az "ötvenes évek"
Óvodák
Általános iskolák
Középiskolák
Felsőoktatás, pedagógusképzés
Forradalom és rendszerváltás között

 

Oldalszám: 676

Kiadási év: 1996

Ajánljuk még:

Please publish modules in offcanvas position.