Nincs termék a kosárban!
Elemzésemnek nem az a célja, hogy egy nevet kapcsoljunk egy műalkotáshoz, hanem az, hogy egy alkotásban megragadjuk, mivé tudott válni alkotójának köszönhetően (akinek viszont ismernünk kell a nevét ahhoz, hogy a képet megfelelően tudjuk értelmezni). Témám jól körülhatárolható: újabb és újabb konkrét eseteket elemezve szeretném megragadni azt, ami – túl azon, hogy egyedivé teszi az egyik vagy a másik műalkotást azon a sorozaton belül, amelyhez tartozik – magán viseli alkotójának személyiségjegyeit. Vagyis azt kutatom, miképpen van benne a Mózesben Michelangelo, a Noé részegsége című festményben Bellini, A Bölcsesség allegóriájában (Az idő múlásának allegóriája a bölcsesség által vezérelve) című képen Tiziano, akárcsak Mantegna a szignatúráiban, vagy Piero di Cosimo a Prométheusz mítosza című képen.
Tartalom
Ajánlás
BEVEZETÉS
Federico a dolgozószobájában: Az urbinói studiolo
Festette: Mantegna
Piero di Cosimo, a különc
Giovanni Bellini, Bacchus és Noé mitológiája
Michelangelo és Mózes mutatóujja
MUTATÓUJJ ÉS KÖRNYÉKE: GESZTUS, ALAK, JEL
ÁBRÁZOLÁS, SŰRÍTÉS
MÓZES ÉS PROMÉTHEUSZ: SZABAD-E SZOBROT KÉSZÍTENI?
Erósz és az ihlet, Parmigianino és a Vulcanus rajz
Tiziano Bölcsessége
BÖLCSESSÉG ÉS VÉGZET KÖZÖTT: A KEDVEZŐ ALKALOM
REJTŐZŐ HÁROMSÁGOK
ÁLOMKOMBINÁCIÓK
UTÓSZÓ „OGNI DIPINTORE DIPINGE SE”
JEGYZETEK
MUTATÓ
Oldalszám: 256
Kiadási év: 2012